Door onverklaarbare redenen heeft het bedrijf FunCakes, dat plezierige producten zoals taarten, cupcakes en koekjes met humoristische opdruk verkocht, zijn deuren moeten sluiten.
Ondanks dat er geen concrete informatie beschikbaar is over de prestaties van het bedrijf in het afgelopen jaar, toonden de cijfers van 2022 aan dat er substantiële verliezen werden geleden.
FunCakes stond bekend om zijn aanbod van taarten met opschriften zoals ‘Happy.Birthday’, cakejes met ‘Eet.mij’ en koekjes met ‘Zoete.lekkernij’.
Deze creatieve producten hadden allemaal een speels puntje tussen de woorden. FunCakes begon zijn activiteiten in 2016 en was actief in het ontwerpen, produceren en verkopen van verschillende zoete lekkernijen, zowel online als offline.
Ondanks een gevarieerd assortiment, waaronder taarten, muffins, gebak en ijscoupes in regenboogkleuren voor de komende Pride-maand, ging het financieel niet goed met FunCakes.
Gisteren werd het bedrijf door de rechtbank in Amsterdam officieel failliet verklaard. De laatst beschikbare gegevens bij de Kamer van Koophandel,
Bij de laatste financiële cijfers uit december 2022 werd een verlies van bijna 1,3 miljoen euro gerapporteerd.
Het eigen vermogen van Rumag was al negatief aan het einde van 2021 en verslechterde verder tot min 1,7 miljoen euro tegen het einde van 2022, wat aangeeft dat het bedrijf de staat van technisch faillissement al had bereikt.
Financieel directeur David van Oosten Slingelandt van het moederbedrijf Just Another Media, dat ook failliet is, heeft geen commentaar gegeven.
Curator Charlotte de Haan, die samen met Sylvain Saris het faillissement van Rumag afhandelt, gaf beknopte informatie.
Ze benadrukte dat het onderzoek nog in de beginfase zit en dat er gekeken wordt naar de mogelijkheid voor een doorstart. Er is interesse getoond door verschillende partijen, maar concrete aantallen zijn nog niet bekend.
De reden achter het faillissement wordt momenteel onderzocht en het is onduidelijk of de resultaten in 2023 beter zijn dan die van 2022.
1. Het bedrijf kreeg vier jaar geleden al negatieve aandacht in het programma van Lubach. 2. Veel van de teksten bleken gekopieerd te zijn van internet en sociale media. 3. Bijna iedereen is bekend met dit bedrijf. 4. Op sociale media stonden ze aan de top in ons land. 5. Erg teleurstellend!