Grote supermarkten verkopen minder vlees.

vlk 1jpg

“Diverse Nederlandse supermarktketens passen hun assortiment ingrijpend aan, wat resulteert in meer plantaardige producten,” kondigen winkels zoals Picnic en Spar aan.

“Dit is onderdeel van een grotere beweging waarbij minstens de helft van alle eiwitproducten in de schappen van plantaardige oorsprong zal zijn vanaf het komende jaar. Tegen 2030 is het doel om dit percentage te verhogen naar minstens 60 procent,” aldus de aankondiging.

“Deze verandering is het resultaat van een campagne van dierenwelzijnsorganisatie Wakker Dier die ruim een jaar geleden van start ging.”

“Wakker Dier moedigt supermarkten aan om meer plantaardige eiwitten aan te bieden als onderdeel van een bredere verschuiving naar duurzamere voedselkeuzes.”

In deze periode betrekt Vomar tot nu toe nog niet bij deze campagne, maar dat kan eventueel veranderen.

Voordat zij besluiten om mee te doen aan de campagne, analyseert Wakker Dier momenteel hun actuele positie en de verkoopcijfers van vegetarische producten.

De verandering in de supermarktsector weerspiegelt de groeiende behoefte van klanten aan gezondere en duurzamere voedingskeuzes.

Meer focus op plantaardige eiwitten in de schappen komt voort uit de groeiende vraag en draagt bij aan de vermindering van de ecologische impact van voedselproductie.

1. Richting plantaardige producten zullen deze twee ketens meer gaan.
2. Voortkomend uit een campagne van dierenwelzijnsorganisatie Wakker Dier.
3. Ook deze twee grote ketens streven naar minder vlees in hun assortiment!
4. Het assortiment van meerdere ketens wordt drastisch aangepast.
5. Een afname van vleeswaren en een toename van plantaardige opties.

auteur avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven