Eigenlijk best logisch: Manager van Aldi legt uit waarom medewerkers zo snel werken bij de kassa!

mana 1jpg

In verschillende landen over de hele wereld heeft de grote supermarktketen Aldi vestigingen. De Aldi-formule focust zich op een beperkt assortiment, kwaliteitsproducten en lage prijzen.

Om kosten te drukken, kiest het bedrijf ervoor om winkelpanden op gunstige locaties te huren of kopen en deze eenvoudig in te richten.

Matthew Lesky bekleedt de functie van trotse manager bij een Aldi-filiaal in de Verenigde Staten en heeft een grote schare fans op TikTok.

Met zijn video’s biedt hij een inkijkje op de werkvloer en onthult hij in een video het razendsnelle scannen van de kassamedewerkers.

In een video deelt hij met zijn volgers op TikTok dat de kassamedewerkers letterlijk worden getimed.

Er is een systeem op de kassa’s dat de scan-snelheid van de producten door de medewerkers monitort. Alles wordt nauwlettend in de gaten gehouden.

Aldi-manager onthult supermarktgeheim: ‘Hebben trucjes bij de kassa’

Na afloop van hun dienst krijgt de kassamedewerker een rapport met statistieken, zoals de snelheid van het scannen en de tijd tussen het helpen van klanten.

Consumentenbond waarschuwt klanten van deze drie supermarkten: Controleer je bon!

Om hun eigen prestaties te verbeteren, zien de medewerkers het als een uitdaging om volgens de managers hun tijden te verbeteren.

Aldi-manager onthult supermarktgeheim: ‘Hebben trucjes bij de kassa’

Er is geen informatie beschikbaar over de reden waarom de medewerkers dit doen, of dat er een beloning voor staat, zoals een bonus.


Lesky legt uit dat er klachten binnenkomen over sommige kassamedewerkers die te enthousiast zijn, wat resulteert in klachten van boze klanten.

Aldi-manager onthult supermarktgeheim: ‘Hebben trucjes bij de kassa’

Klachten worden regelmatig ontvangen van klanten over hun producten die beschadigd raken tijdens het afrekenen, wat natuurlijk vervelend voor hen is.


Een behendige manager weet situaties te bespreken en vraagt begrip van hun klanten voor de speciale vaardigheden bij het scannen.

De volgende video toont een kassamedewerker van een Amerikaanse Wal-Mart aan het werk, waar snelheid duidelijk van belang is!

Elders geeft Lesky uitleg over het ‘werpen’, oftewel het scannen van de producten.

Consumentenbond waarschuwt klanten van deze drie supermarkten: Controleer je bon!

“Normaal gesproken zou je denken dat je iets oppakt en op die manier verplaatst, maar als je die beweging duizend keer per dag herhaalt, wordt het erg makkelijk om te ‘werpen’. Je creëert als het ware een soort werptunnel.”

Aldi-manager onthult supermarktgeheim: ‘Hebben trucjes bij de kassa’

1. Deze manager doet een opmerkelijke onthulling!
2. Door dit komen er met regelmaat klachten binnen van klanten
3. Het is niet bekend of de medewerkers dit met plezier doen
4. Dit wordt er dus allemaal nauwlettend in de smiezen gehouden:
5. Lijkt me niet heel prettig werken voor deze medewerkers…

auteur avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven