Yvonne Coldewijer vertelt eerlijk: ‘Ik heb fouten gemaakt’

WhatsApp Image 2024 06 11 at 125428 1jpg

Voormalig koningin van de sappen Yvonne Coldewijer heeft nu haar focus gelegd op andere zakelijke activiteiten.


Ondanks het genereren van een omzet van een miljoen euro met haar online kledingwinkel, geeft ze aan dat er geen winst werd behaald. “Ik heb een paar fouten gemaakt,” geeft ze toe.


In een video op haar YouTube-kanaal Life of Yvonne, voorheen bekend als een juicekanaal, deelt Yvonne haar belevenis van het verlies van een miljoen euro binnen een jaar.


“Natuurlijk heb ik een webshop en anderhalf jaar geleden opende ik een fysieke winkel erbij. In een tijd waarin alles steeds meer online gaat, dacht ik: waarom niet?”


“Het is mijn droom om ooit een eigen boetiek te hebben,” legt ze uit. Aanvankelijk deed Yvonne al het werk voor haar webshop alleen, maar al snel besefte ze dat ze hulp nodig had.

Yvonne vervolgt haar verhaal door te zeggen: “Dus al snel begon ik een team samen te stellen van personeel. Dat voelde voor mij als een logische beslissing, omdat je soms gewoon niet verder kan groeien in je eentje.”

Met een reflectieve toon zegt ze: “Inmiddels ben ik iets wijzer geworden en wil ik hier een beetje op terugkomen.” Yvonne nam in eerste instantie twee werknemers aan, maar toen ze een fysieke winkel in Amsterdam opende, kwam er meer personeel bij.

“Mensen moesten pakketjes gaan inpakken, we moesten mensen in de winkel hebben staan. Want ja, natuurlijk moet je ook klanten kunnen bedienen. Ik denk dat ik in totaal zeven man in dienst had. Een aantal ZZP’ers ook wel.”

Op dat moment was Yvonne zwanger en gaf aan: “En ik had nog een andere belangrijke baan zoals je weet, namelijk als Queen of Juice. Dus ik kon daar helemaal niet aanwezig zijn.”

Vervolgens waren de werknemers van Yvonne voornamelijk bezig met online activiteiten. Ze voegde eraan toe: “Dus ze waren bezig met content maken, pakketten versturen, het tellen van de inkooporders, het organizen van het hele magazijn…”


Volgens Coldeweijer, “Dus op een gegeven moment waren we ook echt met name een magazijn. Iedereen deed het super goed, maar om nou te zeggen: hierdoor maak ik extra omzet… Nee,”


“Want de content die echt sales opleverde, dat was ík. Mijn posts op mijn Instagram. Al met al super leuk die extra content, maar je hebt mij. Dus het was niet echt nodig,” aldus Coldeweijer.


In de winkel had Coldeweijer doordeweeks eigenlijk geen klanten, alleen op zaterdagen was het druk.


Coldeweijer merkt op, “Maar die kosten die ik maakte voor dat pand, haalde ik daar niet uit,” en vervolgt met, “Als ik 50.000 euro winst heb gemaakt, dan is dat al veel, van die miljoen. It’s gone.”


1. Deze fouten gaan haar geen tweede keer overkomen.
2. Wel dapper dat ze besluit dit te delen.
3. Dat zijn wel heel erg dure foutjes
4. Yvonne doet een bizarre onthulling!
5. Zo hier zal ze goed ziek van zijn geweest…

auteur avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven